skip to Main Content

Мінекономіки пояснило правила заміни тимчасово відсутніх працівників

Доручати додаткову роботу, пов’язану із виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, можна лише за погодженням з працівником та повинно оформлюватися відповідним наказом роботодавця – наголошують в Мінекономіки.

У разі виконання службових обов’язків за більш відповідальною посадою, коли це пов’язане з розпорядчими функціями, працівником, який працює на тому ж підприємстві, в установі, організації, це уважають тимчасовим замісництвом.

Порядок оплати тимчасового замісництва регламентують роз’ясненнями Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 29.12.65 р. № 30/39.

Під виконанням обов’язків тимчасово відсутнього працівника слід розуміти заміну працівника, відсутнього у зв’язку із тимчасовою непрацездатністю, відрядженням, відпусткою, виконанням громадських обов’язків тощо, коли відповідно до чинного законодавства за ним зберігають робоче місце (посада).

Працівники виконують обов’язки тимчасово відсутнього працівника одночасно з виконанням своїх основних обов’язків в межах встановленої графіком роботи (змінності) тривалості робочого дня (зміни).

Водночас чинне законодавство не передбачає прямого зобов’язання роботодавця на час тимчасової відсутності певного працівника, зокрема у зв’язку з відпусткою, тимчасовою непрацездатністю тощо, покладати виконання його обов’язків на іншого працівника. Це питання вирішується кожним роботодавцем самостійно і залежить, зокрема, від таких факторів, як виробнича необхідність, фінансові можливості, згода працівника, на якого покладають додаткові обов’язки тощо.

Джерело: лист Мінекономіки від 14.08.2020 р. № 3512-06/50540-01.

Джерело: ЛігаБізнесЗакон

Back To Top